What Teachers Need to Know About the "New Nonfiction"
2012. 2. 18
언세 - 논픽션 세미나
<What Teachers Need to Know About the "New Nonfiction">
*** Features of New Nonfiction : Nonfiction Picture Books
* Is the book visually apealing? - 비주얼 effect의 효과가 있는가?
* Is the book accurate and authoritative? - 정확하고 믿을만한 권위있는 내용인가?
* Is the writing style engaging? - 서로 interaction할 수 있는 스타일인가?
# book mark 활용
- 이렇게 활용하면 좋은 거 같다. ^^
Chapter # 2
Characters : Setting: Important event : What I learned :
|
* 내가 아는 단어로 만들기까지는 40회 이상의 단어노출이 되어야 한다.
*** Practical instuction techniques for informational text
* Before reading : Test impression - 단어 소개(5-10개), 표지 예측
* During reading : Guiding Question
- Literal Qs(책에서 바로 찾아서 대답할 수 있는 질문)
- inferential Qs(유추해서 답할 수 있는 질문)
- Extend Qs (더 확장된 질문, 개인의 경험과 연결하거나 찬반 같은 식으로 )
* After reading: Retelling Pyramid